Wzrost sprzedaży LFL w LPP w IV i V powyżej 10 proc. - wiceprezes (opis)

Analizy i Rynek / Informacje z rynku / Komunikaty

17.05. Warszawa (PAP) - Grupa LPP notowała w kwietniu i do połowy maja wzrosty sprzedaży porównywalnej na poziomie ponad 10 proc. - poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz. Ocenił też, że tegoroczny cel 54-55 proc. marży brutto na sprzedaży jest realistyczny.

"Drugi kwartał na razie idzie dobrze. Wzrosty sprzedaży porównywalnej są kontynuowane. W kwietniu i do połowy maja wzrosty LFL wynosiły ponad 10 proc." - powiedział dziennikarzom Lutkiewicz.

W I kwartale sprzedaż LFL w grupie LPP wzrosła o 9,2 proc. rdr (w walucie lokalnej). LFL były dodatnie w każdym miesiącu kwartału. Wszystkie marki pokazały dodatnie LFL za wyjątkiem Mohito.

Wiceprezes LPP poinformował, że w Mohito spadek sprzedaży LFL w I kwartale wyniósł ponad 10 proc.

Lutkiewicz pytany, czy tegoroczny cel 54-55 proc. marży brutto na sprzedaży jest optymistyczny, czy realistyczny, odpowiedział: "Realistyczny. Dolar nam pomaga, kolekcja wiosna-lato była kupowana przy niższym dolarze, ale pozostaje pytanie, co będzie w drugim półroczu".

Dodał, że dla kolekcji jesień-zima zakupy dokonywane są w okresie czerwiec-sierpień i poziom dolara w tym czasie będzie kluczowy dla marżowości.

Sprzedaż internetowa wzrosła w I kwartale o 139 proc. rdr do 130,9 mln zł. Celem na cały rok jest wzrost sprzedaży z e-commerce o 100 proc. rdr, do 720 mln zł.

Wiceprezes powtórzył, że e-commerce, zwłaszcza na rynkach zagranicznych, rozwadnia marżę spółki.

"Marżowość się obniża, ale ciągle jest wyższa niż w sklepach. Najbardziej rentowna jest sprzedaż internetowa w Polsce" - powiedział Lutkiewicz. (PAP Biznes)

pel/ osz/