PKN Orlen chce za 2-3 lata mieć na Słowacji co najmniej 30-40 stacji paliw

Analizy i Rynek / Informacje z rynku / Komunikaty

12.09. Bratysława (PAP) - PKN Orlen planuje w ciągu dwóch, trzech lat zwiększyć liczbę stacji paliw na Słowacji do 30-40, co ma da dać grupie piąte lub szóste miejsce wśród graczy na słowackim rynku - poinformował dziennikarzy Tomasz Wiatrak, prezes Unipetrolu, czeskiej spółki zależnej PKN Orlen.

"W ciągu dwóch, trzech lat chcemy być wśród pięciu, sześciu największych graczy na Słowacji, co oznacza, że powinniśmy mieć co najmniej 30-40 stacji paliw. Docelowo w dłuższym horyzoncie liczymy na pierwszą trójkę, co przekłada się na minimum 100 stacji" - powiedział Wiatrak.

"Na Słowacji jest zdecydowanie miejsce dla kolejnego gracza, który ma pieniądze na inwestycje i dostosowanie stacji do potrzeb klientów" - dodał.

Wiatrak poinformował, że w zakresie przejęć grupa skupia się na rozmowach z mniejszymi sieciami i właścicielami pojedynczych stacji, ale nie wyklucza rozmów z dużymi sieciami.

"Wysyłamy też sygnał na rynek, że jesteśmy zainteresowani nieograniczonym wzrostem na Słowacji, co oznacza, że nie wykluczamy też rozmów z dużymi sieciami" - powiedział prezes.

Na rynku słowackim działa obecnie ok. 900 stacji paliw. Liderem rynku jest Slovnaft, należący do węgierskiego MOL-a, który posiada ok. 230 stacji. Drugie miejsce należy do austriackiego OMV z ponad 100 obiektami. Trzeci jest Shell, którego sieć liczy ok. 80 stacji.

PKN Orlen posiada obecnie jedną stację paliw na Słowacji, a w najbliższych tygodniach uruchomi kolejnych siedem lokalizacji. (PAP Biznes)

pr/ kuc/ gor/