Grupa Orlen chce w 2-3 lata zwiększyć udział w czeskim rynku paliw do 30 proc.

Analizy i Rynek / Informacje z rynku / Komunikaty

12.09. Bratysława (PAP) - PKN Orlen chce w ciągu dwóch, trzech lat zwiększyć udział w czeskim rynku detalicznym paliw do 30 proc. z 23,7 proc. obecnie - poinformował dziennikarzy Tomasz Wiatrak, prezes Unipetrolu, czeskiej spółki zależnej PKN Orlen.

"Naszym celem jest, by w ciągu dwóch, trzech lat zwiększyć udział w rynku detalicznym w Czechach do 30 proc. wolumenowo, z obecnych 23,7 proc. W Czechach mniej skupiamy się na zakupie nowych stacji, a bardziej na rozszerzaniu istniejącej oferty produktów" - powiedział Wiatrak.

W Czechach Unipetrol ma obecnie 413 stacji paliw, w tym roku ta sieć ma powiększyć się o ok. 10 obiektów. W ubiegłym roku spółka wydała na inwestycje w sieć detaliczną ok. 1 mld CZK.

Rynek detaliczny w Czechach w latach 2014-2019 rósł średniorocznie o 4 proc., a marka Unipetrolu, Benzina, zwiększała w tym okresie przychody o 11 proc.

W zeszłym roku Unipetrol sprzedał na rynku czeskim 6,3 mln ton wyrobów rafineryjnych i 1,9 mln ton wyrobów petrochemicznych. Przychody spółki w 2018 roku wyniosły 130,8 mld CZK, zysk netto 9 mld CZK, a łączne inwestycje sięgnęły 7,9 mld CZK. (PAP Biznes)

pr/ kuc/ osz/