CCC zakłada, że dodatnia EBITDA w Voegele będzie możliwa raczej w '20 - wiceprezes (opis)

Analizy i Rynek / Informacje z rynku / Komunikaty

16.05. Warszawa (PAP) - CCC zakłada, że osiągnięcie dodatniej EBITDA w spółce Voegele Shoes może się przesunąć na 2020 rok - poinformował wiceprezes Karol Półtorak.

"Ambicją było wyjście na poziom EBITDA blisko zera w 2019 roku. Nie wiemy, czy to się uda. To może być niełatwe zadanie. Dojście do pozytywnego wyniku może się przesunąć na 2020 roku" - powiedział wiceprezes.

Dodał, że integracja szwajcarskiej spółki przyspieszyła.

"Dużo zmieniamy w modelu biznesowym Voegele. (...) Jednocześnie dużo się dzieje po stronie przychodowej. Testujemy nasz koncept sklepu, ale z miksem produktowym bardziej dostosowanym do Szwajcarii i optymalnym udziałem kolekcji CCC. Jak na razie te wyniki są powyżej naszych oczekiwań, nowe sklepy działają dużo lepiej. Przygotowujemy się też do e-commerce" - powiedział Półtorak.

W I kwartale Voegele Shoes miało 39 mln zł straty netto i 10 mln zł straty EBITDA przy przychodach na poziomie 111 mln zł.

Spółka DeeZee dodała z kolei do przychodów grupy CCC 7,2 mln zł. Strata netto wyniosła 1,1 mln zł.

"Kolekcja DeeZee została wprowadzona do sklepów CCC, została dobrze przyjęta. (...) Rozwój biznesu jest powyżej naszych oczekiwań" - powiedział wiceprezes.

Niższe od oczekiwań wyniki zanotowała w I kwartale działająca w Niemczech spółka HR Group. Trwa współpraca produktowa z CCC.

Wiceprezes grupy poinformował, że transakcja dotycząca Gino Rossi jest w toku.

"Wydaje się, że jesteśmy bardzo zaawansowani, jeśli chodzi o cele operacyjno-strategiczne. Mocno pracujemy nad współpracą kolekcyjną. Obuwie pod marką Gino Rossi trafi do sklepów CCC na sezon jesień-zima" - powiedział.

Półtorak poinformował, że spółka liczy do końca roku na 1,5-2 mln pobrań uruchomionej niedawno aplikacji mobilnej CCC. Do końca czerwca planowane jest uruchomienie pełnej funkcjonalności e-commerce na stronie internetowej CCC. Spółka liczy w pierwszym etapie na 10 proc. przychodów z tej funkcjonalności.

W najbliższych miesiącach do sklepów stacjonarnych CCC ma być wprowadzany system esize. me, czyli skaner stóp, który funkcjonuje w salonach eObuwie.

eObuwie uruchomiło niedawno platformę sprzedaży odzieży Modivo w Polsce. W przyszłości planowany jest rozwój tego konceptu w regionie. (PAP Biznes)

pel/ asa/