złóż wniosek

czym jest Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego?

IKZE umożliwia gromadzenie dodatkowych środków na emeryturę. Inwestujesz w szeroki wachlarz instrumentów w zależności od własnych oczekiwań i akceptowanego ryzyka. Dodatkowo korzystasz z odliczenia podatkowego od dochodu, co może dać Ci nawet ponad 3 330 złotych korzyści.

dlaczego rachunek IKZE w Biurze maklerskim mBanku?

korzyści dla Ciebie

  • nie płacisz podatku od zysków kapitałowych. Zapłacisz tylko 10% zryczałtowanego podatku przy wypłacie po 65 roku życia
  • twój podatek dochodowy za rok 2025 może być mniejszy nawet o 3 330,43 zł (dla stawki podatku 32% i wpłaty 10 407,60 zł)
  • środki zgromadzone na IKZE podlegają dziedziczeniu
  • atrakcyjne warunki:
    opłata za otwarcie 0 zł
    prowizja na akcjach polskich 0.39% min. 5 zł
    prowizja na akcjach zagranicznych 0.29% min. 14 zł
    zobacz szczegółowe informacje o opłatach

szerokie możliwości

  • inwestujesz wygodnie na GPW i rynkach zagranicznych. Możesz wybierać spośród blisko 3 000 akcji notowanych na giełdach w Warszawie, Nowym Jorku, Frankfurcie i Londynie
  • masz do wyboru 200 ETFów, czyli gotowych koszyków akcji, obligacji lub surowców. Jednym zleceniem inwestujesz w wybraną branżę, region lub indeks giełdowy
  • korzystasz z przyjaznej aplikacji mobilnej mBank Giełda oraz platformy przeglądarkowej mInwestor

zaufało nam ponad 400 000 inwestorów

  • prowadzimy najwięcej rachunków wśród biur maklerskich w Polsce
  • jako doświadczony i aktywny inwestor korzystasz z narzędzi analizy technicznej, tworzysz własne widoki ekranów, korzystasz ze zleceń specjalnych np. trailing stop, take profit.
  • otrzymujesz dostęp do najświeższych informacji z rynku, rekomendacji i analiz technicznych oraz profili spółek giełdowych, a także szkoleń online

pamiętaj!

Inwestowanie wiąże się zarówno z szansą na zysk, jak i ryzykiem straty przynajmniej części pieniędzy. Aby sprawdzić, czy usługa jest dla Ciebie, wypełnij ankietę MIFID podczas jej aktywacji.

jak zaczać?

  1. Złóż wniosek o otwarcie konta IKZE przez internet.
  2. Jeśli nie masz innego IKZE, prześlemy do Ciebie e-mailem dokumenty. Jeden z plików z umową będzie zabezpieczony hasłem, które dostaniesz SMS-em.
  3. W kolejnym kroku zrób przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na rachunek IKZE.
  4. Po weryfikacji uaktywnimy konto, a hasło do pierwszego logowania dostaniesz SMS-em. Login znajdziesz w umowie.
Złóż wniosek

  1. Złóż wniosek o otwarcie konta IKZE przez internet.
  2. Jeśli masz inne IKZE, prześlemy do Ciebie e-mailem dokumenty. Jeden z plików z umową będzie zabezpieczony hasłem, które otrzymasz SMS-em.
  3. W umowie znajdziesz potwierdzenie otwarcia rachunku, niezbędne do transferu środków z obecnego IKZE do mBanku. Znajdziesz tam też dane (w tym numer rachunku) potrzebne do zlecenia transferu w instytucji, która prowadzi Twoje obecne IKZE.
  4. Złóż dyspozycję transferu w instytucji, która prowadzi Twoje obecne IKZE.
  5. W kolejnym kroku zrób przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na rachunek IKZE.
  6. Po zaksięgowaniu wypłaty transferowej oraz weryfikacji przelewu uaktywnimy konto. Hasło do pierwszego logowania otrzymasz SMS-em. Login znajdziesz w umowie.
  7. Jeśli masz IKZE w Biurze Maklerskim mBanku i chcesz przetransferować środki na IKZE eMakler, otwórz IKZE eMaklera i skontaktuj się z mLinią.
Złóż wniosek

Jestem przedsiebiorcą, czy mogę skorzystać z wyższego limitu wpłaty?

 

Tak, możesz. Jeśli posiadasz rachunek IKZE w Biurze maklerskim mBanku:

  • Przygotuj oświadczenie, skan lub zdjęcie oświadczenia oraz dokumentu potwierdzającego dane z oświadczenia (Zaświadczenie z CEIDG lub KRS),
  • Komplet dokumentów wyślij do nas na adres bm@mbank.pl.

Jeśli posiadasz rachunek IKZE eMakler:

  • Przygotuj identyfikator swojej działalności – NIP albo REGON
  • Wypełnij wniosek online. Zaloguj się do mBanku, a następnie przejdź do sekcji Pomoc - Załatw swoje sprawy – Inna sprawa,
  • Wybierz z listy temat swojej sprawy: „Zmiana limitu wpłat na rachunek IKZE”. Wypełnij pola i wyślij.

Limit wpłaty na IKZE dla przedsiębiorców w 2025 r. to 15 611,40 zł.

dostępne instrumenty

akcje polskie i ze świata

Apple, Google, Facebook, Tesla i ponad 2 300 innych spółek z giełd amerykańskich i europejskich.
dowiedz się więcej o akcjach

ETF

Ponad 300 gotowych koszyków akcji, surowców i obligacji, bez pracochłonnego wybierania składników portfela.
dowiedz się więcej o ETF

obligacje

Zdywersyfikujesz swój portfel o papiery dłużne lub obligacje gwarantowane przez Skarb Państwa.
dowiedz się więcej o obligacjach

 

pytania i odpowiedzi

  1. Złóż wniosek o otwarcie konta IKE/IKZE w mBanku przez internet.
  2. W umowie znajdziesz zaświadczenie o otwarciu rachunku, niezbędne do transferu środków z obecnego IKE/IKZE. Zawiera ono wszystkie dane potrzebne do zlecenia transferu w instytucji prowadzącej Twoje dotychczasowe konto.
  3. Złóż dyspozycję wypłaty transferowej w obecnej instytucji, załączając dokument potwierdzający otwarcie konta w mBanku.
  4. W kolejnym kroku wykonaj przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na nowe IKE/IKZE.
  5. Po zaksięgowaniu wypłaty transferowej i weryfikacji przelewu uaktywnimy konto. Hasło do pierwszego logowania otrzymasz SMS-em, a login znajdziesz w umowie.
  6. Jeśli masz IKE/IKZE w Biurze Maklerskim mBanku i chcesz przetransferować środki do IKE/IKZE eMakler, otwórz odpowiednie konto i skontaktuj się z mLinią.
Złóż wniosek

Wpłaty na IKE/IKZE mogą być wyłącznie pieniężne w złotówkach. Wyjątkiem są transfery między kontami IKE/IKZE o tym samym profilu – na przykład z maklerskiego IKE do maklerskiego IKE.

Nie, na rachunku IKZE nie ma częściowych wypłat.

Rachunek maklerski IKZE otworzysz zdalnie, bez wychodzenia z domu. Złóż wniosek.link otworzy się w nowej karcie Po weryfikacji formularza otrzymasz dokumenty na e-mail. Następnie wykonaj przelew aktywacyjny. Po jego weryfikacji dostaniesz SMS z hasłem do logowania.

Elektroniczne zawarcie umowy krok po kroku

  1. Wypełnij wniosek onlinelink otworzy się w nowej karcie – wybierz metodę potwierdzenia tożsamości:
    • zalogowanie do mBanku,
    • e-dowód z PIN,
    • skany lub zdjęcia dokumentów,
    • osobiste potwierdzenie w Punkcie Usług Maklerskich.
  2. Po potwierdzeniu tożsamości otrzymasz dokumenty e-mailem (zaszyfrowane).
  3. Wykonaj przelew aktywacyjny z rachunku bankowego, który podałeś we wniosku.
  4. Po zaksięgowaniu przelewu otrzymasz potwierdzenie aktywacji rachunku oraz SMS z hasłem.
  5. Możesz się zalogować i rozpocząć inwestowanie.

Dokumenty wymagane przy otwarciu rachunku:

  • dowód osobisty lub paszport (dla cudzoziemców: karta pobytu lub inny dokument potwierdzający legalność pobytu),
  • dane właściwego Urzędu Skarbowego,
  • numer rachunku bankowego do wypłat.

Jak potwierdzić swoją tożsamość?

Zdalnie:

  • e-dowód z PIN,
  • skany lub zdjęcia dokumentów.

Osobiście:

  • w PUM mBanku w Warszawie – np. dla cudzoziemców, osób PEP, z pełnomocnictwem, bez e-dowodu.

e-Dowód z PIN – jak to działa?

  1. Przygotuj e-dowód z PIN.
  2. Włącz NFC w smartfonie (Android ≥ 7.0, iOS ≥ 13.2).
  3. Zainstaluj aplikację eDO App i uruchom ją.
  4. Zeskanuj kod QR z wniosku lub wpisz numer ręcznie.
  5. Potwierdź przekazanie danych, wpisz CAN, przyłóż dowód do telefonu i wpisz PIN.
  6. Tożsamość zostanie potwierdzona.

Masz problem? Odwiedź: www.edoapp.pllink otworzy się w nowej karcie

Zdalne potwierdzenie przez zdjęcia/skany:

Załącz do wniosku:

  • obie strony dowodu osobistego oraz
  • prawo jazdy lub paszport (dwie strony).

Jeśli nie masz paszportu ani prawa jazdy – prześlij dwa z poniższych dokumentów:

  • karta pobytu,
  • legitymacja studencka/szkolna (z PESEL),
  • legitymacja emeryta/rencisty,
  • książeczka wojskowa/żeglarska,
  • legitymacja służbowa (z PESEL).

Wymagania dla skanów: kolorowe, czytelne, bez cieni i odbić. Max 4MB, format: JPG, PNG, PDF. Dokumenty muszą zawierać wyłącznie Twoje dane.

zobacz odpowiedzi na pozostałe pytania

przydatne skróty