złóż wniosek

czym jest Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego?

IKZE umożliwia gromadzenie dodatkowych środków na emeryturę. Inwestujesz w szeroki wachlarz instrumentów w zależności od własnych oczekiwań i akceptowanego ryzyka. Dodatkowo korzystasz z odliczenia podatkowego od dochodu, co może dać Ci nawet ponad 3 000 złotych korzyści.

dlaczego rachunek IKZE w Biurze maklerskim mBanku?
korzyści dla Ciebie
korzyści dla Ciebie
  • nie płacisz podatku od zysków kapitałowych. Zapłacisz tylko 10% zryczałtowanego podatku przy wypłacie po 65 roku życia
  • twój podatek dochodowy za rok 2023 może być mniejszy nawet o 3 004,41 zł (dla stawki podatku 32% i wpłaty 9 388,80 zł)
  • środki zgromadzone na IKZE podlegają dziedziczeniu
  • atrakcyjne warunki:
    opłata za otwarcie  0 zł
    prowizja na akcjach polskich 0.39% min. 5 zł
    prowizja na akcjach zagranicznych 0.29% min. 14 zł
    zobacz szczegółowe informacje o opłatach
szerokie możliwości
szerokie możliwości
  • inwestujesz wygodnie na GPW i rynkach zagranicznych. Możesz wybierać spośród blisko 3 000 akcji notowanych na giełdach w Warszawie, Nowym Jorku, Frankfurcie i Londynie
  • masz do wyboru 200 ETFów, czyli gotowych koszyków akcji, obligacji lub surowców. Jednym zleceniem inwestujesz w wybraną branżę, region lub indeks giełdowy
  • korzystasz z przyjaznej aplikacji mobilnej mBank Giełda oraz platformy przeglądarkowej mInwestor
zaufało nam ponad 300 000 inwestorów
zaufało nam ponad 300 000 inwestorów
  • prowadzimy najwięcej rachunków wśród biur maklerskich w Polsce
  • jako doświadczony i aktywny inwestor korzystasz z narzędzi analizy technicznej, tworzysz własne widoki ekranów, korzystasz ze zleceń specjalnych np. trailing stop, take profit.
  • otrzymujesz dostęp do najświeższych informacji z rynku, rekomendacji i analiz technicznych oraz profili spółek giełdowych, a także szkoleń online
informacja
pamiętaj!
Inwestowanie wiąże się zarówno z szansą na zysk, jak i ryzykiem straty przynajmniej części pieniędzy. Aby sprawdzić, czy usługa jest dla Ciebie, wypełnij ankietę MIFID podczas jej aktywacji.
jak zaczać?

nie mam IKZE w żadnej instytucji finansowej

rozwiń
  1. Złóż wniosek o otwarcie konta IKZE przez internet.
  2. Jeśli nie masz innego IKZE, prześlemy do Ciebie emailem dokumenty, jeden z plików z umową będzie zabezpieczony hasłem które dostaniesz smsem.
  3. W kolejnym kroku zrób przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na rachunek IKZE.
  4. Po weryfikacji uaktywnimy konto a hasło do pierwszego logowania dostaniesz smsem. Login znajdziesz w umowie.
złóż wniosek

mam już IKZE (w innej instytucji lub w mBanku)

rozwiń
  1. Złóż wniosek o otwarcie konta IKZE przez internet.
  2. Jeśli masz inne IKZE, prześlemy do ciebie emailem dokumenty, jeden z plików z umową będzie zabezpieczony hasłem które dostaniesz smsem.
  3. W umowie znajdziesz potwierdzenie otwarcia rachunku niezbędne do transferu środków z obecnego IKZE na IKZE w mBanku, gdzie znajdziesz komplet danych (w tym numer rachunku) potrzebnych do zlecenia transferu w firmie, która prowadzi Twoje obecne IKZE.
  4. Złóż dyspozycję transferu w instytucji, która prowadzi Twoje obecne IKZE.
  5. W kolejnym kroku zrób przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na rachunek IKZE.
  6. Po przyjściu wypłaty transferowej oraz weryfikacji przelewu uaktywnimy konto, a hasło do pierwszego logowania dostaniesz smsem. Login znajdziesz w umowie.
  7. Jeśli masz IKZE w Biurze Maklerskim mBanku i chcesz przetransferować środki na IKZE eMakler, otwórz IKZE eMaklera i skontaktuj się z mLinią.
złóż wniosek
chcesz przenieść rachunek do Biura maklerskiego mBanku?
Jestem przedsiebiorcą, czy mogę skorzystać z wyższego limitu wpłaty?

 

Tak, musisz jednak wypełnić wcześniej oświadczenie. Skan lub zdjęcie oświadczenia oraz dokumentu potwierdzającego dane z oświadczenia (Zaświadczenie z CEIDG lub KRS) przyślij do nas na adres bm@mbank.pl. Limit dla przedsiębiorców w 2024 r. to 14 083,20 zł.

Wzór oświadczenia

dostępne instrumenty
akcje polskie i ze świata
akcje polskie i ze świata
Apple, Google, Facebook, Tesla i ponad 2 300 innych spółek z giełd amerykańskich i europejskich.
dowiedz się więcej o akcjach
ETF
ETF
Ponad 300 gotowych koszyków akcji, surowców i obligacji, bez pracochłonnego wybierania składników portfela.
dowiedz się więcej o ETF
obligacje
obligacje
Zdywersyfikujesz swój portfel o papiery dłużne lub obligacje gwarantowane przez Skarb Państwa.
dowiedz się więcej o obligacjach

 

FAQ
Jak przenieść IKE / IKZE z innej instytucji
rozwiń
  1. Złóż wniosek o otwarcie konta IKE/IKZE w mBanku przez Internet.
  2. W umowie znajdziesz potwierdzenie otwarcia rachunku niezbędne do transferu środków z obecnego IKE/IKZE na IKE/IKZE w mBanku. W zaświadczeniu znajdziesz komplet danych potrzebnych do zlecenia transferu w firmie, która prowadzi Twoje obecne IKE/IKZE.
  3. Złóż dyspozycję wypłaty transferowej w instytucji, która prowadzi Twoje obecne IKE/IKZE załączając dokument potwierdzający otwarcie konta.
  4. W kolejnym kroku zrób przelew aktywacyjny ze swojego rachunku bankowego na rachunek IKE/IKZE.
  5. Po przyjściu wypłaty transferowej oraz weryfikacji przelewu uaktywnimy konto, a hasło do pierwszego logowania dostaniesz smsem. Login znajdziesz w umowie.
  6. Jeśli masz IKE/IKZE w Biurze Maklerskim mBanku i chcesz przetransferować środki na IKE/IKZE eMakler, otwórz IKE/IKZE eMaklera i skontaktuj się z mLinią.
Czy na IKE/IKZE można przetransferować akcje?
rozwiń
Wpłaty na IKE/IKZE mogą być tylko pieniężne w PL. Wyjątkiem będzie transfer środków z innego konta IKE/IKZE o tym samym profilu(konta maklerskiego).
Czy mogę dokonać częściowej wypłaty z IKZE?
rozwiń
Nie, na rachunku IKZE nie ma częściowych wypłat.
Jak otworzyć rachunek IKZE?
rozwiń
Rachunek maklerski IKZE otworzysz zdalnie, bez wychodzenia z domu. Złóż wniosek. Po weryfikacji formularza dostaniesz na maila dokumenty. Następnie wykonaj przelew aktywacyjny. Gdy go zweryfikujemy otrzymasz SMS z hasłem do logowania.
zaufało nam ponad 300 000 inwestorów
Elektronicze zawarcie umowy krok po kroku
  1. Wypełnij wniosek online - w trakcie składania wniosku zapytamy w jaki sposób chcesz potwierdzić swoją tożsamość. Możesz wybrać:
    • mam rachunek w mBanku – poprosimy o zalogowanie do serwisu transakcyjnego banku,
    • e-dowód z PIN (dowód osobisty z warstwą elektroniczną  wydany od 4 marca 2019 r.), 
    • zdalne potwierdzenie tożsamości - poprosimy o załączenie skanów lub zdjęć dokumentów,
    • osobiste potwierdzenie tożsamości w Punkcie usług maklerskich.
       
  2. Po tym jak otrzymamy Twój wniosek i potwierdzimy Twoją tożsamość, przygotujemy dla Ciebie dokumenty związane z rachunkiem. Otrzymasz je mailem w formie zaszyfrowanego załącznika. Wyślemy Ci SMS z hasłem do ich otworzenia.

  3. Aby aktywować rachunek inwestycyjny, wyślij przelew weryfikacyjny na numer rachunku do wpłat w biurze maklerskim mBanku. Znajdziesz go w umowie w polu ‘nr NRB dla przelewów pieniężnych’ . Środki przelej z należącego do Ciebie rachunku, który podałeś na wniosku online (muszą zgadzać się imię, nazwisko i adres).

  4. Jak zaksięgujemy i zweryfikujemy wpłatę, otrzymasz e-mail potwierdzający aktywację rachunku oraz SMS z hasłem do logowania do serwisu mInwestor. 

  5. Możesz się zalogować i zawierać pierwsze transakcje.

 

Pamiętaj, żeby otworzyć rachunek dla osoby fizycznej potrzebujemy:

  • dokumentu, który potwierdza Twoją tożsamość (dowód osobisty lub paszport). Jeżeli nie jesteś obywatelem Polski możemy poprosić o kartę pobytu lub zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terenie Polski lub innego kraju Unii Europejskiej
  • dane Urzędu Skarbowego, właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania
  • numer należącego do Ciebie rachunku bankowego do dokonywania wypłat z rachunku maklerskiego.
nowoczesne i stabilne platformy transakcyjne i serwis informacyjny
Jak potwierdzę swoją tożsamość?

Swoją tożsamość możesz potwierdzić:

 
  • zdalnie, bez wychodzenia z domu (e-dowód lub zdjęcia/skany dokumentów):
    • jeśli masz ważny polski dowód osobisty i 
    • chcesz założyć rachunek indywidualny na osobę fizyczną

lub

 
  • w Biurze maklerskim mBanku na ul. Prostej 20 w Warszawie. Umów się na dogodny termin wizyty: 
    • masz ważny polski dowód osobisty, ale wolisz potwierdzić tożsamość w PUM lub,
    • nie masz polskiego obywatelstwa, polskiego dowodu osobistego i legitymujesz się paszportem lub,
    • jesteś osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne (PEP), członkiem rodziny lub bliskim współpracownikiem takiej osoby lub 
    • nie będziesz beneficjentem rzeczywistym rachunku, o który wnioskujesz lub,
    • chcesz założyć rachunek z pełnomocnikiem.

Jeśli chcesz założyć rachunek na spółkę najpierw skontaktuj się z nami.

kompleksowa oferta
Zdalne potwierdzenie tożsamości:

 

eDowód z PIN

Swoją tożsamość możesz potwierdzić dowodem osobistym z warstwą elektroniczną. Urzędy wydają go w Polsce od 4 marca 2019 r.

  1. Przygotuj e-dowód. Upewnij się, ze masz 4-cyfrowy kod PIN. Bez niego, nie możesz skorzystać z tej formy potwierdzenia swojej tożsamości.
  2. W swoim telefonie z systemem Android (minimum 7.0) albo iOS (minimum 13.2) włącz NFC.
  3. Zainstaluj aplikację eDO App ze sklepów Google Play lub App Store i uruchom
  4. Zeskanuj kod QR z wniosku lub wpisz numer samodzielnie
  5. Potwierdź przekazanie swoich danych z e-dowodu do biura maklerskiego.
  6. Wpisz numer CAN swojego dowodu osobistego.
  7. Przyłóż e-dowód do telefonu ( w miejscu gdzie jest antena NFC). W tym momencie sprawdzamy jest certyfikat z e-dowodu.
  8. Wprowadź PIN do e-dowodu, który ustaliłeś w urzędzie jak odbierałeś dokument.
  9. Potwierdziliśmy Twoją tożsamość.

UWAGA! Jeżeli masz problemy z aplikacją eDO App – zajrzyj na stronę dostawcy: https://www.edoapp.pl
 

Skany/zdjęcia dokumentów

 

Swoją tożsamość możesz potwierdzić zdalnie, także jeśli nie posiadasz eDowodu. Na wniosku poprosimy Cię o załączenie skanów lub zdjęć dokumentów potwierdzających Twoją tożsamość:

 
  • obu stron dowodu osobistego oraz
  • obu stron prawa jazdy lub strony paszportu ze zdjęciem i dowolnej innej strony paszportu

Jeśli nie posiadasz paszportu ani prawa jazdy załącz skany dwóch wybranych dokumentów z listy:

 
  • karta pobytu
  • legitymacja studencka/szkolna - jeśli zawiera PESEL
  • legitymacja emeryta-rencisty
  • książeczka wojskowa/żeglarska
  • legitymacja służbowa - jeśli zawiera PESEL

Dokumenty załączone do wniosku powinny zawierać wyłącznie Twoje dane osobowe. Jeśli na skanach lub zdjęciach będą znajdować się dane osobowe osób trzecich, będziemy musieli usunąć pliki, a Twój wniosek zostanie odrzucony.

 

Skany lub zdjęcia dokumentu muszą być w kolorze oraz wyraźne tak by umożliwić swobodny odczyt danych i obrazów. Nie mogą być niczym przysłonięte ani rozmyte. Przy wykonywaniu zdjęcia należy unikać odbicia światła i głębokiego cienia na fotografowanym dokumencie. Maksymalna wielkość pojedynczego pliku to 4 MB, akceptowane formaty to: JPG, PNG i PDF. Jeśli skany lub zdjęcia dokumentów będą niewyraźne lub niewystarczającej jakości nie będziemy mogli zrealizować Twojego wniosku.

zobacz odpowiedzi na pozostałe pytania

przydatne skróty