PMPG rezygnuje z wydawania i sprzedaży tygodnika "Wprost" w wersji drukowanej

Analizy i Rynek / Informacje z rynku / Komunikaty

25.03. Warszawa (PAP) - Zarząd spółki PMPG Polskie Media, w następstwie zdarzeń związanych z wystąpieniem epidemii koronawirusa, zdecydował, że będzie kontynuował dystrybucję tygodnika "Wprost" wyłącznie w wersji cyfrowej - podał PMPG w komunikacie. Ostatnie wydanie wersji papierowej planowane jest na 30 marca.

Spółka podała, że wprowadzone w następstwie epidemii ograniczenia przynoszą negatywne skutki dla jej działalności oraz działalności jej spółek zależnych w postaci m.in. ograniczenia liczby sprzedanych czasopism i powierzchni reklamowej w czasopismach, a także braku możliwości organizacji zaplanowanych wydarzeń pod patronatem marki.

Jak podano, zakończenie wydawania tygodnika w wersji drukowanej wiąże się z zamknięciem linii przychodowej i kosztowej wynikającej ze sprzedaży powierzchni reklamowej w wydaniu drukowanym oraz sprzedaży egzemplarzowej tygodnika i będzie miało wpływ na wyniki jednostkowe i skonsolidowane grupy osiągane co najmniej w okresie do końca roku 2020.

"W roku 2019 obie te linie wygenerowały ok. 9,3 mln zł przychodów oraz ok. 8,5 mln zł kosztów (dane szacunkowe). W ocenie emitenta zmniejszeniu mogą ulec także przychody wynikające z organizacji wydarzeń związanych z marką +Wprost+. W roku 2019 skonsolidowane przychody z tej linii wyniosły ok. 3,4 mln zł (dane szacunkowe)" - napisano.

W ramach zmian w modelu wydawniczym PMPG planuje uruchomienie nowych projektów związanych z wydawnictwem internetowym, które w ocenie spółki doprowadzą do zwiększenia przychodów osiąganych ze sprzedaży powierzchni reklamowej w internecie, uruchomienia nowych linii przychodowych związanych z czytelnictwem w serwisie internetowym oraz zachowania przychodów osiąganych z tytułu organizacji wydarzeń. (PAP Biznes)

doa/ osz/