Otwórz rachunek
Rachunek maklerski możesz otworzyć elektronicznie wypełniając:
Swoją tożsamość potwierdzisz:
- zdalnie, bez wychodzenia z domu
- jeśli posiadasz ważny polski dowód osobisty i chcesz założyć rachunek indywidualny na osobę fizyczną
lub
- w Punkcie Usług Maklerskich (lista PUM), po wcześniejszym wypełnieniu wniosku jeśli:
- posiadasz ważny polski dowód osobisty, ale wolisz zawrzeć umowę osobiście lub,
- nie posiadasz polskiego obywatelstwa, polskiego dowodu osobistego i legitymujesz się paszportem lub,
- jesteś osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne (PEP), członkiem rodziny lub bliskim współpracownikiem takiej osoby lub nie będziesz beneficjentem rzeczywistym rachunku, o który wnioskujesz lub,
- chcesz założyć rachunek z pełnomocnikiem.
- posiadasz ważny polski dowód osobisty, ale wolisz zawrzeć umowę osobiście lub,
Jeśli chcesz założyć rachunek na spółkę skontaktuj się z nami.
Do otwarcia rachunku przez osobę fizyczną potrzebne są:
- dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty lub paszport)
- dane Urzędu Skarbowego, właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania
- numer należącego do Ciebie rachunku bankowego do dokonywania wypłat z rachunku maklerskiego
Jeśli chcesz potwierdzić tożsamość elektronicznie bez wychodzenia z domu, przed wypełnieniem wniosku wykonaj zdjęcia (np. telefonem) lub skany, dokumentów potwierdzających Twoją tożsamość. Poprosimy Cię o dodanie na formularzu 4 załączników:
- obu stron dowodu osobistego oraz
- obu stron prawa jazdy lub strony paszportu ze zdjęciem i dowolnej innej strony paszportu
Jeśli nie posiadasz paszportu ani prawa jazdy załącz skany dwóch wybranych dokumentów z listy:
- karta pobytu
- legitymacja studencka/szkolna - jeśli zawiera PESEL
- legitymacja emeryta-rencisty
- książeczka wojskowa/żeglarska
- legitymacja służbowa - jeśli zawiera PESEL
- decyzja podatkowa - jeśli zawiera PESEL
- polisa ubezpieczeniowa
Dokumenty załączone do wniosku powinny zawierać wyłącznie Twoje dane osobowe. Jeśli na skanach lub zdjęciach będą znajdować się dane osobowe osób trzecich, będziemy musieli usunąć pliki, a Twój wniosek zostanie odrzucony.
Skany lub zdjęcia dokumentu muszą być wyraźne tak by umożliwić swobodny odczyt danych i obrazów, nie mogą być niczym przysłonięte ani rozmyte. Przy wykonywaniu zdjęcia należy zapewnić równomierne oświetlenie: unikać odbicia światła i głębokiego cienia na fotografowanym dokumencie. Maksymalna wielkość pojedynczego pliku to 4 MB, akceptowane formaty to: JPG, PNG i PDF.
Elektroniczne zawarcie umowy krok po kroku:
- Wypełniasz internetowy wniosek,
a)Jeśli wybrałeś zdalne potwierdzenie tożsamości - dodajesz czytelne skany lub zdjęcia:
- obu stron ważnego dowodu osobistego oraz
- dwóch stron prawa jazdy lub paszportu(albo dwóch innych dokumentów zawierających Twoje imię, nazwisko i numer PESEL).
Jeśli posiadasz rachunek w mBanku zaznacz tę opcję we wniosku, nie będziesz musiał załączać skanów dokumentu tożsamości.
b)Jeśli wybrałeś potwierdzenie tożsamości w Punkcie Usług Maklerskich po wypełnieniu wniosku możesz udać się do wybranego PUM z ważnym dowodem osobistym lub paszportem w celu potwierdzenia tożsamości. - Po tym jak otrzymamy Twój wniosek i potwierdzimy Twoją tożsamość, przygotujemy dla Ciebie dokumenty związane z otwarciem i prowadzeniem rachunku. Prześlemy je w wiadomości e-mail w formie zaszyfrowanego załącznika. Hasło do jego otwarcia otrzymasz w wiadomości SMS.
- Aby aktywować rachunek inwestycyjny, wyślij przelew weryfikacyjny na podany w umowie rachunek klienta do wpłat w Biurze maklerskim mBanku (nr NRB dla przelewów pieniężnych). Przelej środki z należącego do Ciebie rachunku, który podałeś w formularzu rejestracyjnym (muszą zgadzać się imię, nazwisko i adres).
- Po zaksięgowaniu i weryfikacji przez nas wpłaty otrzymasz e-mail potwierdzający aktywację rachunku oraz SMS z hasłem do logowania do Serwisu mInwestor . Możesz się zalogować i zawierać pierwsze transakcje.